Är du vår nya servicehandläggare?

Vi på Byggnads a-kassa söker två servicehandläggare som vill jobba på något av våra kontor i Borlänge eller Stockholm.

Detta är vi

Byggnads a-kassa har över 132 000 medlemmar och till vårt verksamhetsområde hör byggnadsarbetare, målare och vissa företagare inom måleriyrket. För närvarande är vi 65 anställda utspridda på kontor i Borlänge, Helsingborg, Malmö, Umeå och Stockholm, där vi även har vårt huvudkontor.

Vi är en unik a-kassa på många sätt, bland annat eftersom vi delar kassaföreståndare och flera andra funktioner med Sekos a-kassa. Detta ger oss många fördelar i arbetet då vi har som vana att samarbeta, hjälpa och stötta varandra på alla sätt vi kan. 

Vad vi söker

Vi söker två medarbetare som vill vara med och ge våra medlemmar den bästa servicen de kan få när det gäller a-kassan. Är du serviceinriktad, teknikdriven och kommunikativ och kan växa in i rollen som servicehandläggare kan det vara dig vi söker.

Som servicehandläggare möter du medlemmar som behöver din hjälp att trygga ekonomin under en period av arbetslöshet. Där ger du professionell och personlig service. Arbetet ställer stora krav på förmågan att ta in och analysera information, men också på att kunna arbeta effektivt och strukturerat. Vi värdesätter om du:

  • har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller annat serviceyrke
  • är kommunikativ och hanterar både svenska och engelska, och kanske även ytterligare något språk, både i tal och skrift
  • har goda kunskaper i informationssökning
  • är van vid att använda e-tjänster
  • är flexibel, noggrann och ansvarstagande.

Att kunna möta människor i olika livssituationer på ett professionellt sätt med en öppen och ödmjuk attityd, är en förutsättning för arbetet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersträvar mångfald när det gäller ålder, kön och kulturell bakgrund.

Detta erbjuder vi

Att arbeta som servicehandläggare hos oss innebär ett spännande och utvecklande arbete på en arbetsplats där vi månar om våra anställda och tycker att det är viktigt att man trivs. Som anställd hos oss arbetar du 37,5 timmar per vecka och det vi erbjuder dig är bland annat:

  • marknadsmässig lön
  • ett kollektivavtal med Handels som bland annat ger dig arbetstidsförkortning, tjänstepension och ersättning för sjukvårdsutlägg
  • flexibel arbetstid
  • lunchförmån
  • en friskvårdstimme per vecka 
  • massage på jobbet varje vecka.

Tjänsten är på heltid och tills vidare, en provanställning på sex månader tillämpas. Tillträde sker efter överenskommelse. 

Så här söker du

Fyll i formuläret nedan och skicka in din ansökan senast den 31 januari. Ansökningarna behandlas löpande.

Frågor?

Pia Angelovski
Verksamhetschef
010-601 18 15, 070-971 60 04
pia.angelovski@byggnads.se

Elias Cataño Cayetano
Facklig företrädare
010-601 18 88
elias.catano-cayetano@byggnads.se

 

Sök tjänsten som servicehandläggare hos oss

På vilket kontor vill du jobba? (Obligatorisk)
Uppdaterad: